Gårdagens ridpass

Igår red jag och Louise ut. Jag red på Franz och hon på Timmy. Red barbacka. Min bäbis va som de flesta andra dagar helt omöjlig att få att jobba i början. Jag fick säga åt han några gånger. Jag hatar när han ska slänga upp huvudet när han blir sur för att han måste jobba. Haha bäbisen tror att han alltid kan få springa med huvudet bland molnen. När jag sakt till honom några gånger gick han superfint i skritten, fick göra samma sak i traven också. Jag förstår inte evad han håller på med iblan. Han tycker de är superkul att jobba bara han kommer in i det, men innan dess lär jag jobba som en gnu. Vi travade och skrittade, samt tog en kort galopp i ett lugnt och fint tempo. I galoppen hade han fattat att de inte var någon ide att kämpa emot så han fick en super rund galopp med mycket bakben under sig och halsen fick en fin böjning. Vi galopperade pytte ytte lite då han gick hårt i onsdags. Han är inte helt igång än efter en skada i benet, men det kommer.

Ingen bild heller, sitter vid mammis dator!

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!