Presentation Linn

Hej! Tänkte berätta lite om mig då det säker kommit nya läsare och våra gamla läsare kanke behöver en liten påminnelse om vem jag egentligen är.

Mitt namn är då Linn, jag är 15år. Jag går som de flesta andra 15åringar i skolan, men ett plus i kanten är att jag går hästlinje. När jag inte är i skolan så tillbringar jag den mesta tiden i stallet. Det är där mina flesta vänner är och det är ofta där jag pluggar. Ja mer kanske ni inte behöver veta om mig så vi går över till hästarna istället.



Franz är då min medryttarhäst. Honom har jag ridit sen i ungefär maj 2010. Han är född sent -04 men riktigt när vet vi inte. I passet står det han är mus black men jag vet inte riktigt haha han börjar bli riktigt vit nu. Vi har mestadels tränat på dressyren då det tog låååång tid innan jag hittade knapparna som fick han att gå så fint som han gör nu. Men vi har även hoppat lite och har hitills kommit runt en bana som låg runt 0.90 - 1.00. Franz är enligt andra en " trög och tråkig" häst men jag vet inte, han är grymt rolig när han kommer igång iaf. Franz måste man få igång ordentligt innan han kan jobba. Är han trög och inte alls frammåt från början, då lär du få kämpa!



Zorrino är då min typ "medryttarhäst" har inte riktigt vant mig vid att säga det. Det var ungefär två veckor sedan vi bestämde att jag ska ha honom varje tisdag. Jag red han rätt mycket innan men då hjälpte jag bara till. Zorrino är född -00 och tävlade som 6åring 1.25. Han har stor kapacitet och det visar han tydligt ibland och ibland midre tydligt. Vi har hoppat ett enstaka hinder på 1.20 vilket vi flög över när jag skärpte mig och red. Vi har varit med på en hoppträning också, i tisdags. Då hoppade vi en bana runt metern. Han är superkul att rida. Han är motsattsen mot Franz han är pigg och lite stressig, så tror jag att jag skulle beskriva honom. Det gällar att bara sitta ner och andas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!